Megatrendek hatása a Masterplast Csoportra

Megatrendek hatása a Masterplast Csoportra

Éghajlatváltozáshoz történő alkalmazkodás

  • Az Európai Unió új Klíma Stratégiája kiemelt fontosságúnak tartja az épületek energetikai fejlesztését, a fenntarthatóság markánsan megjelenik az építési és gazdasági szabályozásokban.
  • A környezettudatosság előtérbe kerül, a szigeteléssel szembeni elvárásra számos tényező hat, így a piaci és a szabályozói oldal növekvő energetikai elvárásai, a hulladék- és károsanyagkibocsátás csökkentéssel, a fajlagos energiafelhasználás csökkentéssel szembeni igények, a növekvő részarányú megújuló energiaforrások használata.
  • A körforgásos gazdaság fejlődik, növekszik a reciklátumot tartalmazó termékek aránya, bővül a szigetelőrendszerek a zöld típusú termékportfóliója, amelyek hosszútávon lehetővé teszik a szigetelőanyagok lebontását, visszagyűjtését és újrahasznosítását.
  • A higiéniai textíliák használata általánossá válik, ahol a körforgásos gazdálkodás elvei szerinti visszagyűjtésnek és újrahasznosításnak egyre nő a szerepe.

Urbanizáció és demográfiai változás

  • A lakhatással kapcsolatos minőségi elvárások nőnek, a lakó élettér méretének és minőségének szerepe felértékelődik. A szigetelőipari anyagok iránti igény tartósan és folyamatosan növekszik, a globális lakásállomány átalakításra, felújításra szorul.
  • Tartós igény lesz a regionális ellátási láncokra, az ökológiai lábnyom csökkentése és az ellátásbiztonság növelése érdekében. A készletek szerepe felértékelődik.
  • A munkaerő korlátos erőforrássá válik. Az építőipar technológiai fejlődése magasabb technológiai képzettségű munkaerőt igényel. A kivitelezői szaktudással rendelkező munkavállalók száma folyamatosan csökken, ezáltal a beruházóknak magas készültségi szintű építőipari megoldásokra van szükségük. A fiatalabb generációk munkaerőpiacra lépésével alapvetően más gondolkodás válik jellemzővé.
  • A mentális és fizikai egészség fontossága felértékelődött, a jövő egyik leggyorsabban fejlődő iparága lesz. Ahogy öregszik a társadalom és növekszik a jólét, úgy nő az egészségügyi kiadások volumene.

Digitalizáció és innováció

  • A kereskedelmi értékláncok rövidülnek, a fogyasztói döntések és az ellátás az online térben valósul meg.
  • A digitalizáció következtében az online értékesítés aránya növekszik, saját tevékenység digitalizációjával, magas automatizációjú gyártási fázisok bevezetésével tud a vállalat alkalmazkodni.
  • Az innováció elsősorban a tetőfólia és üvegszövet termékcsoportban, meglévő gyártásokban, illetve az új egészségipari szegmensben jelenik meg. A moduláris építészet önálló üzletágként való bevezetése 2022-től, top technológiák alkalmazása a termelési folyamata során biztosítja a Vállalat jövőbeli üzleti lehetőségeit.
  • A vállalati működés egészét átszövik a digitális megoldások és eszközök. A szervezeti működés és a folyamatok alapvetően átalakulnak.